BBC's Panorama misled audience on Wi-Fi

A ruling over the Panorama programme aired on the 21st of May, entitled "Wi-Fi : A warning signal" showed the corporation's concerns over the way the programme was produced.

This edition of Panorama explored the issue of whether the use of Wi-Fi in schools and city centres could be considered as a health hazard and whether something had to be done.

The programme attracted only two complaints from the millions who viewed it; both pointed to the fact that Panorama "gave an unbalanced impression of the state of scientific opinion on the issue (thus exaggerating the grounds for concern), that it wrongly suggested Wi-Fi installations give off a higher level of radiation than mobile phone masts, and that an experiment designed to test whether certain people were hypersensitive to such radiation had been misleadingly presented."

Furthermore, Professor Michael Repacholi, who appeared in the programme, also issued a statement saying he was wrongly presented in the programme, which might lead some to question his impartiality.

Vnunet adds that the programme was not totally dismissed but that there are a number of major problems with the way this prime time current affairs programme was constructed.

The programme pointed a London councillor to call for a ban of Wi-Fi use in schools until a full investigation to be carried out, for fear of causing a sauté of children's brains.